Kadınlarda Saç Ekimi

Kadınlarda Saç Dökülme Nedir Ve Sebepleri Nelerdir?

Son yıllarda kadınlar da saç ekimini tercih etmektedir. Saç ekim tekniği hem kadınlar hem de erkekler için aynıdır. Sadece nedenleri farklıdır: Erkeklerde saçların döküldüğü bölgeler, kadınlarda sadece daha zayıf hale gelir ve incelir. “Tıraşsız” saç ekimi doğru seçim olabilir. Saçların kısa tıraş edilmesine gerek yoktur ve hiç kimse saç ekimi olduğunuzu göremez.

Kadınlarda saç dökülmesinin birçok nedenleri vardır. İlk önce sorunun kaynağına bakıp bu sorunun çözülmesi gerekmektedir. Uzman doktorumuz size en doğru tavsiyeyi verecektir. Saç dökülmesinin en büyük sebepleri şöyledir;

> Hormonsal
Kadınlarda saç dökülmesinin %80 nedeni Androgenetik Alopesi’dir (Erkeklik hormonuna bağlı saç dökülmesi). Kadınlardaki saç dökülmeleri, erkeklerde olduğu gibi kolay teşhis edilemiyor ve mutlaka tahliller yapılması gerekiyor.

> Menopoz
50 yaşına yaklaşan kadınların yüzde ellisi, genelde saç dökülme sorununu yaşayabilir. Hatta bu durum menopoz dönemine girdikten sonra da daha yoğun bir hal alabilir. Hormonlar saç büyümesine destek olduğu için, östrojen hormonu azalmaya başlayınca saçlar da değişmeye başlıyor. Böylece saç dökülmesi sorunu ortaya çıkıyor.

> Stres/Depresyon
Aşırı stres her hastalığa olduğu kadar saç dökülmesine neden olan bir sebeptir. Depresyon, psikozlar ve de bunların tedavisinde kullanılan ilaçlar saçı etkileyip dökülmesine neden olabilmektedir.

> Doğum
Hamilelik sonrasında saç dökülmesi sorununu ortaya çıkabilir. Doğum sonrasında hormonlar normal düzeye ulaşmaya çalışırken bu durum yaşanabilir.

> Kozmetik
Kozmetik alışkanlıklarımızın artması mekanik kimyasal ve fiziksel dökülmelere neden olan diğer faktörlerdir. Aşırı ısıya maruz bırakılan fön makinesi işlemleri, Perma, saçları çok sıkı bağlamak, kimyasal saç boyaları veya saç rengi acıcılar, düzleştirici yöntemleri salara zarar vererek saç kaybına neden olabilmektedir. Bu durumda tek tedavi saçların bu uygulamalara maruz kalmasını önlemektir.

> Vitamin ve mineral eksikliği
Saç için gerekli olan vitamin ve minarelerin kanda eksik olması saçı döken diğer bir nedendir. Eğer B12, D vitamini, biotin, folik asit, demir, çinko gibi vitamin ve minareler düşükse saç yeterince beslenemez ve dökülür.

> Yanlış Beslenme
Besinsel nedenlere bağlı dökülmeler de sık rastlanan diğer bir faktördür. Saçlarımız canlı bir organdır ve onun da beslenmesi gerekir. Düzenli ve dengeli beslenmemek, uzun süre aç kalmak, yanlış beslenme ve karbonhidrat içeriği yüksek gıdalar tüketmek, saç dökülmesine sebep olabilir.

Kadınlarda Saç Ekimine Nasıl Karar Verilir?

Kadınlarda saç ekiminde başarı elde etmek için ilk önce tahliller yapılması  gerekmektedir. Hormon testi, Hemogram ve vitamin eksikliği testleri yaptırması önerilir ve sonuçlar Uzman doktorumuz tarafından değerlendirilir. Eğer bu tahliller yapılmadan saç ekimi yapılırsa ekilen saçların dökülme olasılığı olabilir. Bu nedenle ilk önce tahlillerine bakılır. Eğer bir eksiklik var ise örneğin çinko yada kansızlık gibi, ilk önce bunlar vitamin hapları ile tedavi edilir ve mevcut saçlar güçlendirilir. Eğer hormonsal bir sorun varsa eğer hastamıza önce tedavi olması önerilir. Bu şekilde dökülme önlenir ve ekilen saçların dökülmesinin önüne geçilmiş olur.

Saçlarımı Komple Kestirmem Gerekir Mi?

Kadın hastalarımıza genelde tıraşsız saç ekimi uygulanmaktadır. Saç köklerinin alınacağı başın arka bölgesinden(donör alanından) sadece bir kısmı tıraş edilir, bu işlem “Pencere yöntemi” olarak bilinmektedir. Acılan pencereden gerektiği kadar saç kökü alınmaktadır. Birçok kadın uzun saçlı olduğu için mevcut saçları alım yapılan bölgenin üzerine düşer ve alım yapılan bölgedeki saclarınız tekrar uzayana kadar bu bölgeyi kamufle etmiş olur.

Kadınlarda Saç Ekimi Ağrılı Bir İşlemidir?

Saç ekim işlemi ağrısız lokal yardımı ile ağrıyı minimuma düşürülerek konforlu hale getirilmiştir. Operasyondan sonrası normal şartlarda herhangi bir ağrı hissedilmez. Hafif bir ağrı olursa, ağrı kesici tavsiye edilir.

Kadınlarda Ne Tür Saç Ekimi Yapılır?

Kadınlarda 2 tür saç ekimi tercih edilmektedir.
> Seyrek Saçların Sıklaştırılması
Safir yöntemi tercih edilmektedir. Safir yönteminde Safir Uç ile kanal acımı gerçekleşir. Bu işlem esnasında mevcut saçların hasar görmemesi için özellikle saç aralarına uzman doktor tarafından özen gösterilir. Safir yöntemi özellikle seyrelmiş ve daha sık saçlara kavuşmak isteyen kadın hastalar tarafından tercih edilir.

> Gerilemiş Alın Çizgisinin Öne Alınması
Alın daraltma işlemi olarak da bilinmektedir. Alın bölgesine saç ekimi gerçekleştirilir ve alın çizgisi öne alınır. Bu işlem için genelde DHI yöntemi tercih edilir. DHI yönteminde ise Safir yönteminden farklı bir teknik kullanılır. Choi kalemi dediğimiz teknik ile doğrudan saç ekim gerçekleştirilir.

Kadınlarda Saç Ekimi Aşamaları Nelerdir?

1. Operasyona Hazırlık

ilk aşamada Konsültasyon yapılır, ön hat çizgisi çizilir ve ekim yapılacak bölgeler belirlenir. Kan testi yapılır ve başın arka bölgesinde(donör alanı) sadece pencere seklinde bir kısmı tıraş edilir. Saç köklerinin alınacağı alanın ağrısız lokal anestezi kullanılarak uyuşturulması gibi işlemler içermektedir.

2. Saç Köklerinin Alımı

Bu aşama, belirlenen donör alanından saç köklerinin alınmasını içermektedir. Saç kökleri bir mikro motor yardımıyla 0,7 ya da 0,8 mm’lik punch uçlar ile çıkartılır ve bu sayede saç kök alım işlemi gerçekleştirilir. Sadece ilgili kök hücre, başka bir dokuya zarar vermeden çıkartılır. 1 saç kökü ortalama 2,5 ile 3 saç kökü üretmektedir. Bu yöntemle, santimetrekare başına 55-60 (veya daha fazla) saç ekimi mümkündür. Alınan saç kökleri toplanarak, özel bir solüsyonun içinde çözeltide bekletilir.

3. Kanal Açılması

Bu aşama, yani kanalların açılması, saç ekiminin en fazla önemsenen işlemidir. Lokal anestezi işlemi tamamlandıktan sonra, sadece Uzman doktor tarafından Safir yönteminde safir uç ile saç köklerinin kalınlığına ve derinliğine göre kanal açma işlemi gerçekleştirir.

DHI yönteminde özel solüsyonda bekletilen saç kökleri uzmanları tarafından özen ve titizlikle tekli(1 saç kökü) veya çoklu(2 veya üzeri saç kökü) olarak Choi kalemlerine yerleştirilir. Kanal açılmasına gerek duymadan uzman doktor saçların yönlerine göre doğrudan Choi kalemi ile saç ekimini gerçekleştirir.

4. Saç Köklerinin Ekilmesi

Bu aşama, Uzman doktor tarafından açılmış olan kanalların içine saç ekim uzmanlarının tek tek saç köklerini yerleştirilmesi bölümüdür. Bu işlem esnasından sabır çok önemlidir. Bu aşama, saç kök sayısına göre ortalama 2 ile 5 saat arası sürmektedir. DHI Yönteminde Choi kalemleri ile doğrudan saç ekimi gerçekleştirilir. Bu süreçte hastanın konforunu sağlamak için operasyon odasında televizyon veya müzik açılmaktadır. Ekim işlemi tamamlandıktan sonra Uzman doktor son kontrolleri sağlar ve saç köklerinin alındığı alan küçük bir bandajla kapatılır. Bu bandaj yıkama günü çıkarılır.