Saç Ekimi

Saç ekiminde tercih edilen farklı yöntemler mevcuttur. Saç ekim yöntemleri kişinin saç yapısına ve saç kaybına göre farklılık göstermektedir. Hangi yöntemin uygulanacağı konusunda Uzman doktorun ve saç ekimi olacak hastanın ortak görüşü etkili olmaktadır. Operasyon öncesi yapılacak görüşmede hangi yöntemin, kaç seans gerekli olduğuna ve ortalama kaç adet saç kökü ekileceği kararlaştırılır. Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle saç ekim yöntemleri beraberinde bir takım yenilikleri getirmiş ve saç ekimini konforlu, ağrısız ve dikişsiz yapılmasını sağlamıştır. Hair Deluxe Clinic’te uygulanan saç ekim yöntemleri şu şekildedir;

• ICE FUE Yöntemi
  • Safir FUE Yöntemi
  • DHI Yöntemi

Saç Ekimi Nasıl Yapılır?

Saç ekim operasyonu lokal anestezi altında yapılan mikro cerrahi bir ameliyattır. Bu nedenle hastane ortamında ve uzman doktor eşliğinde yapılmalıdır. Saç ekim süresi yapılan yöntem ve ekilecek saç kökü sayısına göre farklılık göstermektedir. Genel olarak saç ekimi ortalama 6 ile 8 saat arası sürmektedir.

Saç ekim süreci 8 aşamadan oluşmaktadır.

Hazırlık: Hastamız hasta danışmanı tarafından karşılanır ve uzman doktor ile görüşme yapılır. Form doldurulur, hastanın sağlık sorunları, saç dökülme geçmişi, alışkanlıkları, alkol ve sigara kullanımı sorulur.

Planlama: Hastamıza hangi yöntem yapılacağı, sürecin nasıl olacağı ve kaç saç kökü ekileceğini operasyondan öncesi kendisine anlatılır.

Çizim: Hastanın görüşü ve istekleri göz önünde bulundurarak hastanın yüz hattına en uygun saç çizgisi çizilir. Saç çizgisi çizildikten sonra Uzman doktor sağ ve sol hattın eşitliğini sağlamak için ölçer.

Onay Formu: Son olarak hastadan operasyon için imza alınır ve ödemesi gerçekleşir.

Operasyon Hazırlığı: Hastamız hasta danışmanı eşliğinde operasyon odasına götürülür. Ekip ile tanışır ve kendisine operasyon giysisi ve tek kullanımlık terlik giydirilir. Özel eşyaları kilitli dolabımıza koyulur.

Kan Testi: Operasyon öncesi hastamıza kan testi yapılır. Hepatit A, B, C ve genel Hemogram değerlerini bakılır. Eğer hastamızda bulaşıcı bir hastalığa rastlanmadı taktirde saç ekimine başlanılır.

Görsel Alma: Hastamızdan tıraştan önce ve sonra farklı açılardan görsel alınır ve kişisel dosyasına konulur. Görselleri arşivlememizin sebebi, uzmanımız her 3 ayda bir görselleri değerlendirmesi ve takibini yapmasıdır.

Saç Kesimi: Saç ekiminden önce hastaların kesinlikle kendilerinin tıraş olması önerilmez. Hastamızın saçları kliniğimizde uzmanlar tarafından belirli uzunlukta tıraş edilir.

2. Lokal Anestezi Alım Bölgesi

Hastamızın yüz üstü yatması istenir. Uzman doktorumuz saç köklerinin çıkarılacağı alanı belirler ve çizer. Saç ekim uzmanı lokal anestezi yapılacak alanı enfeksiyona karşı temizler ve ağrısız lokal ile saç köklerinin alınacağı bölgeyi uyuşturur. Bu aşamada herhangi bir acı veya ağrı hissedilmez.

3. Saç köklerini Toplama

Uzman doktorumuz saç köklerini dikkatli bir şekilde alım bölgesinden çıkarır. Bu işlem esnasında özellikle verimli bölgelerden çoklu dediğimiz saç kökleri(2’li veya üzeri saç kökleri) çıkartılır. Saç kök çıkarma işlemi sadece Uzman Doktor tarafından yapılmaktadır. Bu işlem ortalama 2 ile 2,5 saat arası sürmektedir. Saç ekim uzmanları çıkartılan saç köklerini özenle toplayıp ‘petri’ dediğimiz camlara sayarak dizerler. Saç kökleri özel solüsyonda soğuk ısıda bekletilir. Bekletilen saç köklerinin ömrü ve kalitesi bu sayede arttırılır.

4. Mola

Alım işlemi tamamlandıktan sonra hastamıza mola verilir. Bu aşamada hastaya dinlenmesi ve yemek yemesi için 25-30 dakika mola verilir.

5. Lokal Anestezi Alım Bölgesi

Hastamızın sırt üstü yatması istenir. Saç ekim uzmanı lokal anestezi yapılacak alanı enfeksiyona karşı temizler ve ağrısız lokal ile ön hat bölgesini uyuşturur. Bu aşamada herhangi bir acı veya ağrı hissedilmez.

6. Kanal Açma

Lokal anestezi işlemi tamamlandıktan sonra uzman doktorumuz yapılacak yönteme göre kanal açma işlemini gerçekleştirir. Bu aşamada saç yönlerine ve sıklığına özen gösterilir.

• ICE FUE yönteminde Lateral Slit dediğimiz keskin ince uç ile kanal açma işlemi gerçekleşir.
  • Safir yönteminde Safir Uç ile kanal açma işlemi gerçekleşir. Bu işlem esnasında mevcut saçların hasar görmemesi için uzman tarafından özen gösterilir, özellikle saç aralarına. Safir yöntemi özellikle seyrelmiş ve daha sık saçlara kavuşmak isteyen hastalar tarafından tercih edilir.
  • DHI yönteminde ise ICE FUE ve Safir yönteminden farklı bir teknik kullanılır. Choi kalemi dediğimiz teknik ile doğrudan saç ekimi gerçekleşir.

7. Saç Köklerinin Ekimi

ICE FUE ve Safir yönteminde Uzman Doktor tarafından açılan kanallara saç ekim uzmanlar tarafından saç kökleri özenle ve titizlikle tek tek yerleştirilir. Bu işlem esnasından sabır çok önemlidir. Bu işlem saç kök sayısına göre ortalama 2,5 ile 3 saat arası sürmektedir. Saç ekim işlemini 2 veya 3 uzman tarafından aynı anda gerçekleşir ve bu sayede saç ekim süresi minimuma düşürülür.

DHI yönteminde özel solüsyonda bekletilen saç kökleri uzmanlar tarafından özen ve titizlikle tekli(1 saç kökü) veya çoklu(2 veya üzeri saç kökü) olarak Choi kalemlerine yerleştirilir. Kanal açımına gerek duymadan uzman doktor saçların yönlerine göre doğrudan Choi kalemi ile saç ekimini gerçekleştirir.

8. Bandaj, Anlatım ve Yıkama

Operasyon tamamlandıktan sonra, alım yapılan bölgeye antibiyotik krem sürülüp bandajla kapatılır. Bu bandaj ertesi gün çıkarılır. Hasta danışmanı tarafından operasyon sonrası süreç anlatılıp hastamız evine veya oteline gidebilir. Operasyondan sonraki 3.gün hastamız tekrar hastanemizi gelir ve yıkaması gerçekleşir.

Olası saç ekimi komplikasyonları

Saç ekimi komplikasyonları, hasta için oldukça rahatsız edici ve istenmeyen bir durumdur. Uzman olmayan kişiler tarafından yapılan saç ekimlerinde; Ağrı, ödem, asimetri, kanama, saç köklerinin yerinden çıkması, kaşıntı ve enfeksiyon gibi komplikasyonların yanı sıra çok ciddi riski olan nekroz da oluşabilir. Saç ekimi oldukça riskli ve önemli bir işlemdir. Doğal bir sonuç ve sorunsuz bir iyileşme dönemi için en önemli faktör saç ekiminin uzman kişilerce ve steril şartlar altında gerçekleştirilmesidir. Bu durumlar yaşandığı takdirde uzmanla iletişim kurup önerilere harfiyen uymak en sağlıklı karar olacaktır.

Saç Ekimi Sonrası Yaşanan Komplikasyonlar;
Ağrı ve ödem: Saç ekimi sonrası ağrı ve ödem verilen talimatlara uyulmadığı zaman hastaların %10’unda görülmektedir. Alın bölgesinde oluşabilecek şişlik bazen göz kısmına kadar inebilmektedir. Bu geçici yaşanan bir komplikasyondur. Buz uygulaması yapılarak şişlik ve ödem 5 gün içerisinde ortadan kaybolacaktır. Oluşacak ağrı için ağrıkesici yutmak yeterli olacaktır.

Asimetri: Saç ekiminin doğal görünmesini sağlayan etken Uzman doktor tarafından sağ ve sol saç hat çizgisinin eşit çizilmesidir, ölçülmesidir ve kanalların eşit oranda açılmasıdır, aksi taktirde doğal görünüm bozulacak ve asimetri oluşacaktır.

Kanama: Saç ekimi sonrası donör alanında ve ekim yapılan alanlarda küçük çaplı kanamaların meydana gelmesi normaldir. Ekim öncesi kan sulandırıcı, alkol alınması kanamayı arttırıp risk oluşturabilir. Operasyon Esnasında yaşanabilecek riskleri ortadan kaldırmak için hasta danışmanları tarafından hastalarımıza operasyon öncesi dikkat edilmesi gereken hususlar ile ilgili bilgi verilmektedir.

Kaşıntı ve enfeksiyon: Ekimden sonra özellikle donör bölgesinde kaşıntı yaşanabilir. Hafif kabuklanmış deriyi kaşımak kanamaya neden olurken, kanama ise alanı açık yara haline getirip ciddi enfeksiyon riskine neden olabilir. Operasyon sonrası yaşanabilecek riskleri ortadan kaldırmak için hasta danışmanları tarafından hastalarımıza operasyon sonrası dikkat edilmesi gereken hususlar ile ilgili bilgi verilmektedir.

Saç köklerinin yerinden çıkması: Eğer kanal açma işlemi uzman tarafından yapılmadığı ve gereken derinlikte açılmadığı taktirde saç kökleri yeni yerlerine uyum sağlayamadan yerlerinden çıkıp dökülebilirler. Aynı risk saç köklerinin uzmanları tarafından doğru yerleştirilmediği zamanda görülebilmektedir. Bu riski ortadan kaldırmak için uzman Doktorumuz operasyon esnasından ekimi gözlemleyip taburcu etmeden önce ekim yapılan alanı kontrol edecektir ve düzeltmeleri yapacaktır.

Nekroz: Saç ekimi komplikasyonları arasında en nadir görülen ancak en riskli olan komplikasyondur. Hem hastaya hem de ekim tekniğine bağlı faktörlerden kaynaklanır. bir veya daha fazla hücrenin geri dönülemez şekilde hasar görmesi durumudur. Kanal açma aşamasında çok miktarda enjekte edilen adrenalin ve izotonik kan damarlarının büzüşmesini sağlar ve dolayısıyla kan akışı engellendiği için dokuları öldürüp nekroza neden olabilirler. Saç ekiminde uzman olmayan kişilerce başvurulan bu hata hasta için oldukça riskli sonuçlar doğurur.